|
|
| Auteur |
| Gerard |
| Doorgewinterde F1 prof! |

|
 |
| Geregistreerd op: 24-4-2005 |
| Berichten: 2359 |
|
|
|
 |
|
 |
 |
|
|
Geplaatst: Di Mei 11, 2010 12:28 pm |
|
|
Race Date: 16 May 2010
Circuit Name: Circuit de Monaco
Number of Laps: 78
Circuit Length: 3.340 km
Race Distance: 260.520 km
Lap Record: 1:14.439 - M Schumacher (2004)
Amper bekomen van de GP van Spanje, staan we alweer voor de volgende race, en wel een van de mooiste races van het jaar!
Al is het gekkenwerk,dat racen met 24 F1 auto's door de smalle straten van Monte Carlo, het heeft toch altijd wel iets magisch!
Het eerste wat me opvalt is de pits-uitgang
Ik kan me herinneren dat de heren na de eerste bocht het circuit weer opkwamen,maar op welke site ik ook kijk, iedere keer weer zie ik dat de pits uitgang net na start/finish is(?) Is dat weer veranderd?
Feit dat er nu 24 auto's meerijden geeft meteen stof tot discussie; Vorige week kwamen de eerste berichten al dat de coureurs een gesplitste Quali willen in Monaco.. Wat dat uitmaakt voor de race (daar rijden immers ook 24 auto's, is me een raadsel,maar ik begrijp de bezorgdheid!! Een oplossing blijft voorlopig nog uit..
Ik hoop van ganse harte dat de achterblijvers geen rol van betekenis gaan spelen m.b.t. de winnaar,maar ik ben bang dat er slachtoffers aan vallen doordat de heren elkaar "verkeerd begrijpen"
De verschillen zijn immers 3+ seconden per ronde, dus de nieuwe teams gaan vele male op rondes gezet worden!! (Leuke race zullen zij hebben... NOT)
We zullen zien....Een betje spectacel is voor ons ook wel wer leuk
Wat kunnen we verwachten voor de race?
Als de Red Bulls wederom de snelsten zijn in de Quali, en Vettel en Webber maken geen fouten, kan er denk ik weinig fout voor Red Bull..
Daarachter zal het een kwestie van goed kwalificeren zijn, aangezien inhalen hier vrijwel onmogelijk is!
Voorheen kon er met de pitstop-strategie gespeeld worden,maar dit jaar ligt ook dŕt anders!
Ik kan niet wachten tot de lichten weer op groen gaan, laat het maar een mooie race worden!!! (Met eventueel een buitje??
) _________________ Het is jammer,maar dit forum wordt niet meer gebruikt. 
Laatst aangepast door Gerard op Do Mei 13, 2010 7:39 pm, in totaal 1 keer bewerkt |
|
| Naar boven |
|
| j-2fast4u |

|
 |
| Geregistreerd op: 28-9-2007 |
| Berichten: 879 |
| Woonplaats: Amsterdam |
|
|
 |
|
 |
 |
|
|
Geplaatst: Wo Mei 12, 2010 4:59 pm |
|
|
Regen en teveel auto's op de baan... Dat wordt genieten! Rijdende chicanes in chicanes Hopelijk werken de zachte banden weer top voor Ferrari
| Quote: | McLaren, Ferrari en Mercedes GP hebben een geheim pact gesloten om een antwoord te vinden op de snelheid van Red Bull Racing. Dat meldt de Duitse krant Bild Zeitung. De drie concurrenten van Red Bull Racing wisselen volgens het artikel data over de technische superioriteit van de RB6 uit.
|
Moet niet gekker worden, Mclaren en Ferrari samen werken Maja in hoeverre dit verhaaltje dan weer klopt... _________________
"Racing is Life, Everything Else is Just Waiting"
25-29 Augustus Spa Francorchamps 2010! |
|
| Naar boven |
|
| frankypankyV8 |

|
 |
| Geregistreerd op: 17-7-2005 |
| Berichten: 2190 |
| Woonplaats: Rotterdam |
|
|
 |
|
 |
 |
|
|
Geplaatst: Wo Mei 12, 2010 5:51 pm |
|
|
| j-2fast4u schreef: | Regen en teveel auto's op de baan... Dat wordt genieten! Rijdende chicanes in chicanes Hopelijk werken de zachte banden weer top voor Ferrari
| Quote: | McLaren, Ferrari en Mercedes GP hebben een geheim pact gesloten om een antwoord te vinden op de snelheid van Red Bull Racing. Dat meldt de Duitse krant Bild Zeitung. De drie concurrenten van Red Bull Racing wisselen volgens het artikel data over de technische superioriteit van de RB6 uit.
|
Moet niet gekker worden, Mclaren en Ferrari samen werken Maja in hoeverre dit verhaaltje dan weer klopt... |
Gewoon een achterlijk jankverhaal van Red Bull!!
"Boehboe, iedereen is tegen ons"
En waarom zou McLaren met Ferrari willen samenwerken? De McLaren heeft een snellere pace dan de Ferrari. Goed, Ferrari had last van lekkende pneumatiek...Maar zowel Alonso en Massa kwamen niet in de buurt van Hamilton qua tijden...
Ik weet zeker dat Button ook veel sneller was dan de Ferrari's, maar helaas zat hij vast achter MS...  |
|
| Naar boven |
|
| Gerard |

|
 |
|
|
|
 |
|
 |
 |
|
|
Geplaatst: Wo Mei 12, 2010 11:05 pm |
|
|
In Monaco zit iedereen , behalve de eerste rijder, vast achter iemand anders..
Ik kan niet geloven dat McLaren, Ferrari en Mercedes GP een "geheim pact hebben gesloten" om een antwoord te vinden op de snelheid van Red Bull
Mocht dit wel zo zijn, is het zwak!
Zorg gewoon dat je de beste,snelste en sterkste bent, dan hoef je je niet te verlagen tot dat soort praktijken
Maar...nogmaals.. ik kan niet me niet aan de indruk onttrekken dat dit weer een broodje aap verhaaltje is  _________________ Het is jammer,maar dit forum wordt niet meer gebruikt.  |
|
| Naar boven |
|
| j-2fast4u |

|
 |
| Geregistreerd op: 28-9-2007 |
| Berichten: 879 |
| Woonplaats: Amsterdam |
|
|
 |
|
 |
 |
|
|
Geplaatst: Do Mei 13, 2010 10:57 am |
|
|
De zachte banden lijken idd weer te werken bij Ferrari, Alonso p1. Its only friday, i know...
1.15.9 voor Alonso, Chandok rijdt een 1.21.8 dat is 6 seconden op Monaco Kortom na een rondje of 9 a 10 al een blauwe vlag In de kwali kan je daar geen gat voor maken dan zitten er zo 5 rijders achter je... Hoe wilt HRT een snelle laptime neerzetten ?  _________________
"Racing is Life, Everything Else is Just Waiting"
25-29 Augustus Spa Francorchamps 2010! |
|
| Naar boven |
|
| frankypankyV8 |

|
 |
|
|
 |
|
 |
 |
|
|
Geplaatst: Do Mei 13, 2010 4:21 pm |
|
|
| j-2fast4u schreef: | De zachte banden lijken idd weer te werken bij Ferrari, Alonso p1. Its only friday, i know...
1.15.9 voor Alonso, Chandok rijdt een 1.21.8 dat is 6 seconden op Monaco Kortom na een rondje of 9 a 10 al een blauwe vlag In de kwali kan je daar geen gat voor maken dan zitten er zo 5 rijders achter je... Hoe wilt HRT een snelle laptime neerzetten ?  |
Oogkleppen op en gaan...
Ze zullen wel moeten bij HRT en anders huren ze toch Rene Arnoux in als expert?
Die keek in zijn tijd ook nooit in zijn spiegels...  |
|
| Naar boven |
|
| Gerard |

|
 |
|
|
|
 |
|
 |
 |
|
|
Geplaatst: Do Mei 13, 2010 7:37 pm |
|
|
Om even aan te geven hoe langzaam de nieuwe teams zijn...
Senna is vandaag een seconde langzamer dan de snelste coureur in de GP2..
Malonado reed een rondje Monaco in een tijd van 1.20.476....
In de eerste Formule 1-training bleken ook Senna's HRT-teamgenoot Karun Chandhok (1.21'688'") en Lucas di Grassi (Virgin Racing/1.20'566'") langzamer dan de Venezolaan.
BERNIE!!! WAAR BIJFT DIE 107% regeling????????  _________________ Het is jammer,maar dit forum wordt niet meer gebruikt.  |
|
| Naar boven |
|
| Button_90 |

|
 |
| Geregistreerd op: 24-11-2005 |
| Berichten: 690 |
| Woonplaats: Aalsmeer |
|
|
 |
|
 |
 |
|
|
Geplaatst: Do Mei 13, 2010 9:38 pm |
|
|
Niet om het een of ander maar wat is er eigenlijk met de site aan de hand? Komt er geen nieuws meer op? _________________ De regenkoning! |
|
| Naar boven |
|
| Gerard |

|
 |
|
|
|
 |
|
 |
 |
|
|
Geplaatst: Do Mei 13, 2010 9:50 pm |
|
|
@ Button_90:
Zoals Wouter al aangaf in een eerder topic heeft iedereen het erg druk met privč aangelegenheden...
Wouter stopt ook als medewerker van F1W.nl
Het is jammer maar ik had het inderdaad ook al gemerkt...  _________________ Het is jammer,maar dit forum wordt niet meer gebruikt.  |
|
| Naar boven |
|
| frankypankyV8 |

|
 |
|
|
 |
|
 |
 |
|
|
Geplaatst: Vr Mei 14, 2010 7:06 pm |
|
|
| Gerard schreef: | Om even aan te geven hoe langzaam de nieuwe teams zijn...
Senna is vandaag een seconde langzamer dan de snelste coureur in de GP2..
Malonado reed een rondje Monaco in een tijd van 1.20.476....
In de eerste Formule 1-training bleken ook Senna's HRT-teamgenoot Karun Chandhok (1.21'688'") en Lucas di Grassi (Virgin Racing/1.20'566'") langzamer dan de Venezolaan.
BERNIE!!! WAAR BIJFT DIE 107% regeling????????  |
Euhm Gerard,
Volgens mij zou HRT ook met de 107% regeling binnen de normen vallen!
Vergeet ook niet dat de GP2 een tikje sneller is dan de oude F3000... |
|
| Naar boven |
|
| Gerard |

|
 |
|
|
|
 |
|
 |
 |
|
|
Geplaatst: Vr Mei 14, 2010 9:59 pm |
|
|
@ Franky..
De snelste tijd van Alonso gisteren gereden was 1:14.904
107% van 1:14:904 (74,904 seconden x 1,07) is volgens mijn berekening 1:20:143 (80,143 sec)
Dan zouden zowel Chandhok met 1:20:313 als Senna met 1:22:148 niet mee mogen doen....
Dit gebaseerd op de "Donderdag/Vrijdag" trainingen dan he )
Ik ben met je eens dat de huidige GP2 sneller is dan de vroegere F3000,maar als je het puur op rondetijd bekijkt, is 6 seconden per ronde langzamer toch wel erg veel, dat moet je haast wel met me eens zijn....
Ik houd dan ook mijn hart vast vor Q1 morgen  _________________ Het is jammer,maar dit forum wordt niet meer gebruikt.  |
|
| Naar boven |
|
| Gerard |

|
 |
|
|
|
 |
|
 |
 |
|
|
Geplaatst: Za Mei 15, 2010 3:44 pm |
|
|
mmmm Alweer een Red Bull op pole position
6 out of 6.. is dat ooit eerder voorgekomen???
Nico was erg down na het behalen van de 6de lplaats.. hier had een eerste rij ingezeten...Ik hoop dat hij de race pace morgen heeft en goed kan scoren!! Kubica zat er heel erg lekker in vandaag, het verbaasde mij dat hij geen pole reed...
Verder weinig verrassingen, behalve Alonso dan,maar dat was zijn eigen schuld
Het belooft een spannende race te worden, kijkend naar de tijden...
Plek 2 t/m 10 zitten allemaal binnen een seconde van elkaar....
Kom maar op met de race  _________________ Het is jammer,maar dit forum wordt niet meer gebruikt.  |
|
| Naar boven |
|
| frankypankyV8 |

|
 |
|
|
 |
|
 |
 |
|
|
Geplaatst: Za Mei 15, 2010 4:06 pm |
|
|
| Gerard schreef: | @ Franky..
107% van 1:14:904 (74,904 seconden x 1,07) is volgens mijn berekening 1:20:143 (80,143 sec)
Dan zouden zowel Chandhok met 1:20:313 als Senna met 1:22:148 niet mee mogen doen....
Ik ben met je eens dat de huidige GP2 sneller is dan de vroegere F3000,maar als je het puur op rondetijd bekijkt, is 6 seconden per ronde langzamer toch wel erg veel, dat moet je haast wel met me eens zijn....
Ik houd dan ook mijn hart vast vor Q1 morgen  |
Nou, het viel redelijk mee.
Het was juist een van de topteams die raar deed. Ik snap niet waar Massa mee bezig was? Het is heel goed mogelijk dat hij gestraft wordt wegens hinderen van Button!
Dat 6 seconde per ronde een eeuwigheid is, ben ik met je eens.
Maar ik weet ook dat jij al langer dan een jaartje of 5 F1 kijkt...Ik neem eens een chaotisch F1-seizoen...1989...Prost en Senna bij McLaren tegenover ene Foitek in zijn Eurobrun.
10 seconden per ronde verschil!!! BTW, had men toen pre-kwalificaties. Ik hoef je niet te vertellen dat die Foitek veel GP's gereden heeft in 1989...
Overigens reed Webber 1:13.826 tegenover een 1:19.559 van Chandhok!
Da's toch netjes? En als de 107% regeling was ingesteld, dan kon Alonso al naar huis!!!!
Zou je dat willen? Ik denk het van niet! |
|
| Naar boven |
|
| frankypankyV8 |

|
 |
|
|
 |
|
 |
 |
|
|
Geplaatst: Za Mei 15, 2010 4:08 pm |
|
|
| Gerard schreef: | mmmm Alweer een Red Bull op pole position
6 out of 6.. is dat ooit eerder voorgekomen???
Nico was erg down na het behalen van de 6de lplaats.. hier had een eerste rij ingezeten...Ik hoop dat hij de race pace morgen heeft en goed kan scoren!! Kubica zat er heel erg lekker in vandaag, het verbaasde mij dat hij geen pole reed...
Verder weinig verrassingen, behalve Alonso dan,maar dat was zijn eigen schuld
Het belooft een spannende race te worden, kijkend naar de tijden...
Plek 2 t/m 10 zitten allemaal binnen een seconde van elkaar....
Kom maar op met de race  |
6 uit 6? Ik weet het niet...Mss. Mansell in 1992 of Senna in 1990. Ik weet uit mijn hoofd dat Senna wel de eerste vier races won in 1990 en dat hij best vaak van pole vertrok... |
|
| Naar boven |
|
| Gerard |

|
 |
|
|
|
 |
|
 |
 |
|
|
Geplaatst: Za Mei 15, 2010 7:45 pm |
|
|
| frankypankyV8 schreef: | | Gerard schreef: | @ Franky..
Ik houd dan ook mijn hart vast vor Q1 morgen  |
Nou, het viel redelijk mee.
Het was juist een van de topteams die raar deed. Ik snap niet waar Massa mee bezig was? Het is heel goed mogelijk dat hij gestraft wordt wegens hinderen van Button!
Dat 6 seconde per ronde een eeuwigheid is, ben ik met je eens.
Maar ik weet ook dat jij al langer dan een jaartje of 5 F1 kijkt...Ik neem eens een chaotisch F1-seizoen...1989...Prost en Senna bij McLaren tegenover ene Foitek in zijn Eurobrun.
10 seconden per ronde verschil!!! BTW, had men toen pre-kwalificaties. Ik hoef je niet te vertellen dat die Foitek veel GP's gereden heeft in 1989...
Overigens reed Webber 1:13.826 tegenover een 1:19.559 van Chandhok!
Da's toch netjes? En als de 107% regeling was ingesteld, dan kon Alonso al naar huis!!!!
Zou je dat willen? Ik denk het van niet! |
Ik volg de F1 sinds 1995, dus wat er in '89 gebeurde heb ik niet "bewust" meegemaakt.
Maar inderdaad, 10 seconden is wel heel eg veel....
Wat betreft Alonso.. Ik ben erg benieuwd hoe hij zich door het veld worstelt,
Het kon nog wel eens een DC-tje worden (remember DC versus Bernoldi, GP Monaco 2001 )
Ik geloof overigens zelfs dat het nog maar de vraag is of Ferrari het lukt om de auto optijd klaar te krijgen..
Verder vond ik dat de Quali wel heel netjes verreden werd,
Massa hield inderdaad Button op,maar moest volgens eigen zeggen van zijn gas af, omdat iemand vňor hem van het gas ging...
En in Q3 reden Rosberg en Schumacher elkaar in de weg....
Met de huidige stand zou alleen Chandhok niet mee mogen doen als de 107% regeling gehanteerd werd. _________________ Het is jammer,maar dit forum wordt niet meer gebruikt.  |
|
| Naar boven |
|
| Kies volgorde van sorteren
|
|
|
| Quick reply :: Gebruikers rechten
|
|